torsdag 8 september 2016
Ikea kundkoncept
Ikeas koncept grundar sig på att sälja heminrednings produkter, Dom har sök datorer som kunderna kan söka och hitta de dom vill ha. Ikea har sina egna designers som designar produkterna, De som jobbar i affären har gul blåa kläder på sig som uniform och man kan även se skillnad på kunder och personal. Inne i affären är det utställt små pennor, måttband, och färg band det finns även kataloger och sittplatser runt i affären. När personalen skall bemöta sina kunder skall och är dom trevliga och glada även hjälpsamma. Ikeas priser är ju bra priser det är ju bra för de som kanske även vill ha mycket fint till lågt pris, Dom har även ett Ikea family kort som ger bra priser på saker och mat i deras egna restaurang, Ikea är ju även känt för barn att ha en rolig plats att gå till som är en barnpassning för föräldrar. Om du inte hittar det du söker eller bara vill veta mer om deras sortiment, blir de väldigt glada om du tar kontakt med dom, Inne i affären så har de snabbkassor för kunderna och stora familjeparkeringar, De har även en kundservice där man kan få hjälp om det va något fel med produkten eller att man inte vill ha kvar den.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Du har beskrivit servicekonceptet bra och med många detaljer. Du skulle kunnat ta med öppettider, kommunikationer (buss, bil/parkering etc).
SvaraRaderaDu har översiktligt beskrivit hur personalen skall bemöta kunderna, men har inte gått in på djupet och beskrivit det som vi arbetat med i kapitel 1, vilket var syftet med uppgiften.
I framtida blogguppgifter skulle jag vilja att du tänker på att få med så mycket som möjligt från det kapitel som blogguppgiften hör till.